Найбільший приватний морський термінал TIS (сім'я Cтавніцер) подасть іскову заяву стосовно скасування Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України норм щодо отримання приватними компаніями частини корабельних зборів у морському порту

12.05.2023

Ми – найбільші учасники галузі морських вантажоперевезень та найбільші інвестори у розвиток української інфраструктури – вкотре отримуємо надзвичайно вагому інформацію, що безпосередньо впливає на тисячі наших співробітників, не із прозорого діалогу з державою, не у рамках консультацій, а із соціальних мереж силового відомства. Це, проміж іншого, дає нам підстави вважати обґрунтування про брак коштів у АМПУ – фіктивним, а рішення МІУ продиктованим не інтересами галузі, а тиском силовиків.

Наші підприємства є стратегічними учасниками української економіки. 30 років ми розвиваємо галузь, інвестувавши у неї понад $1 млрд власних коштів. Ми привели на ринок глобальні компанії, які підвищують конкурентоспроможність України у світі. У кризові періоди держава завжди звертається до нас по підтримку, і ми завжди надаємо все, що необхідно. Тим часом, наші інтереси, вагомість нашого внеску у національну економіку, не беруться до уваги при прийнятті важливих індустріальних рішень.

Ми вважаємо скасування норм наказу про розщеплення корабельних зборів необгрунтованим, незаконним та шкідливим для стратегічної галузі економіки. Нехтування інтересами приватних інвесторів дискредитує будь-які зусилля щодо залучення капіталу в Україну.

Частка корабельного збору, яку ми законно отримували кілька років, накопичувалась на цільовому рахунку для підтримання глибин у робочому та безпечному для судноплавства стані. Глибини створено нашим коштом – із 1,5 метра до 15 метрів – що відкрило великим судам доступ у Лиман та забезпечило державі додатково понад $245 млн надходжень у вигляді портових зборів. Приватні інвестори створили точку прибутковості для держави, та справедливо розраховували принаймні на розподіл витрат на підтримання глибин. Натомість, нас роками перевіряють різні силові структури, кошти із цільового рахунку використовувати за призначенням ми не можемо, а тепер скасовано навіть такий недосконалий інструмент взаємодії держави з інвестором. В той же час, уже понад 5 років ми чекаємо від Міністерства інфраструктури розробки більш справедливого та економічно обгрунтованого порядку компенсації приватних капіталовкладень у сфери, які є зоною відповідальності державних структур, але не отримуємо жодних приводів для оптимізму.

Ми маємо намір звернутися до суду для оскарження небезпечного рішення, яке на довгі роки закриє Україні будь-які можливості залучення іноземних інвесторів. Інвестиційний клімат руйнується набагато швидше, ніж репутація НАБУ, а відбудовується десятками років».