39-й івент FBN Ukraine: Бессарабський характер Одеси
28.08.2021
Надзвичайно тепла у прямому та переносному значенні зустріч FBN Ukraine в Одесі зібрала 80 учасників, які отримали унікальну можливість відчути нотки бессарабського характеру в історіях головних героїв івенту. Родина Волкова 5 років тому створила компанію ЮгФуд й бренд Valesto, пам’ятаючи про смак унікальних рецептів своїх бабусь з Бессарабії. Можливо саме ця дитяча емоція допомогла Валерію отримати нові крила сімейного бізнесу після втрат, еміграції та повернення. Родина Корінь створила в Затоці найбільший готельний комплекс, розпочавши з сімейного підряду з вирощення тваринок. Але вони шалено вірили в свій успіх. Родина Іукурідзе претендує на унікальність, тому що відродила й масштабувала історичку виноробню, яка стала найбільшою в Східній Європі й зараз родина замахнулася на зірку Michelin з своїм новим рестораном.
15 липня учасники одеського івенту зібрались на вечірню зустріч – традиційне Коло Довіри, щоб обговорити новини родин за останні три місяці.
Наступний день почався з привітального слова президента FBN Ukraine Владислава Бурди про нові тренди в розвитку сімейного бізнесу з презентацією на тему: «Амбідекстер сімейного бізнесу»: про використання ресурсів компанії й водночас про пошук шляхів розвитку, головні гріхи сімейного бізнесу і безліч особливостей його розвитку. Про стратегію FBN Ukraine 2020-2030, яка щороку змінюється під впливом потреб й часу, топ-лігу й нову лігу FBN, етичний кодекс, новий (вже третій конкурс) на кращу сімейну компанію України розповіла Лара Мудрак. Партнер податково-юридичного департаменту Deloitte Андрій Серветник ознайомив з новими викликами українського законодавства для власників сімейного бізнесу та можливою податковою амністією.
Панель NextGen «NG Succession» цього разу була присвячена алгоритмам та критеріям розвитку ролі NG в сімейному бізнесу. Цитати учасників панелі можна розбирати на цитати:
«Не буває занадто рано закохувати дітей в свій батьківський бізнес. Краще раніше» (Дмитро Гуцал, CEOAutobooking.com)
«Любов до бізнесу дорівнює любові до сім’ї.» (Марія Коган, операційний директор компанії KIMS одеського регіону)
«При переході від 1-го покоління до 2-го покоління в сімейному бізнесі в Україні на 2-ге покоління випадає роль стабілізації» (Максим Михайленко, керівник СБО Побутова Техніка)
«Підхід до 3-го покоління буде зовсім інший, аніж до виховання 2-го покоління». (Володимир Коростильов, керівник комерційного департаментуELIO).
«Сильні якості спадкоємця краще визначати одразу й шукати місце для ролі в бізнесі якомога раніше». (Володимир Коростильов, керівник комерційного департаменту ELIO)
Після переїзду до першого хоста івенту – компанії ЮгФуд, учасники зустрілися з засновником, власником та СЕО Валерієм Волковим, який провів екскурсію по заводу та виробничим площам ЮгФуд. Історія Валерія Волкова про те, як втратити все, емігрувати, повернутися та завдяки родинному корінню здобути нові крила сімейного бізнесу вдома. Компанія ЮгФуд - виробник і експортер заморожених напівфабрикатів з тіста, заснована в 2016 році. Сьогодні тут працює перша і єдина в Україні автоматизована лінія з виробництва найтоншого тіста Філло, а продукцію вже знають і люблять в багатьох країнах світу. Різні смаколики продаються під брендом TMValesto. На згадку про FBN Ukraine учасники івенту висадили дерево.
Субота почалась з переїзду до Ruta Resort & EventHotel– сімейного бізнесу в Затоці, який демонструє як NextGen шукають спільну гравітацію зі своїми батьками. Чутливі моменти про родину, коріння сімейного бізнесу, бачення 2-м поколінням своєї ролі зараз й в майбутньому – все це було в презентації сімейного бізнесу та родини Корінь. Сімейний готель Ruta Resort & Event Hotel – найбільший отель на одеському узбережжі у мальовничому куточку Затоки. Його пляжі відзначені міжнародною нагородою – екологічним сертифікатом «Блакитний прапор». Готель працює цілий рік та пропонує відпочинок за програмою «все включено», програму розваг для дітей та дорослих, надає в оренду майданчики для проведення спортивних заходів, конференц-зали для семінарів, конференцій, бізнес-зустрічей. Наприкінці візиту учасники висадили дерево для укріплення коріння.
Після обіду в бессарабських традиціях учасники рушили до Дому ігристих вин Шабо – виноробню з амбіціями великого промислового гіганта й сімейною ніжністю та увагою до якості вина. Учасників івенту зустрів Гіоргі Іукурідзе, СЕО та співзасновник сімейної компанії Шабо, який розповів про бізнес та родину, котра створила найбільшу виноробню Східної Європи і планує здобути зірку Мішлен для свого сімейного ресторану. Компанія Шабо – український виноробний комплекс з повним циклом виробництва.
Ранок неділі видався бадьорим: учасники одеського івенту прийняли участо в форматі сімейної спортивної гри «Останній герой – FBN edition».